Projekt na podporu
dětí Prostějova a jejich rodičů
Město Prostějov spouští unikátní projekt zaměřený na podporu, jak sportovních a volnočasových aktivit dětí, tak nákupů dětských potřeb. Tento projekt realizuje ve spolupráci s platformou Corrency. Hlavními cíli jsou finančně podpořit rodiny z Prostějova a zároveň povzbudit místní děti k účasti na aktivitách, jako jsou kroužky nebo tábory.
Město Prostějov vyčlenilo 3 500 000 Kč na podporu těchto rodin, které budou rovnoměrně rozděleny mezi všechny zaregistrované děti ve věku 0-15 let. Tyto prostředky lze využít u místních spolků, kroužků a volnočasových organizací v rámci celého města. Díky projektu získá každý zaregistrovaný občan ve věku 0-15 let skrz svého zákonného zástupce na svůj účet celkem 1 500 Kč ve formě correntů. Tento příspěvek dostanou zaregistrovaní rodiny rozdělený na třikrát 500 korun, jednou v srpnu, jednou v září a jednou v říjnu. Tento kredit umožňuje rodinám ušetřit až 50 % nákladů při placení za vybrané aktivity pro děti.
Parametry emise
V této sekci se dozvíte kompletní časový harmonogram a nastavení základních podmínek, za kterých se projektu můžete účastnit. Emisí se rozumí konkrétní projekt ve vaší lokalitě, v daném časovém horizontu, který vaše radnice určila.
Časový harmonogram
Základní parametry
Cílová částka podpory: 3 500 000 Kč
Maximální počet občanů: 3 500
Podmíněný věk občana: 0-15 let
Spoluúčast: 50 %
Maximální počet obchodníků: 400
Částka na občana: 1 500 COR
Termín registrace pro obchodníky: od 1.7.2023 do 25.10.2023
Termín registrace pro občany: od 1.7.2023 do 25.10.2023
Místo registrace: webová stránka prostejovdeti.corrency.cz, Odbor sociálních věcí a Turistickém informačním centru, nám. T.G. Masaryka 130/12
Platnost correntů: od 1.8.2023 do 31.10.2023
Částka 1500 COR je rozdělena do tří období po 500 COR, při první registraci tak obdrží právě tuto částku.
Zaregistrovanému občanovi 1.9. automaticky přijde SMS s kódem na dalších 500 COR. A 1.10 zaregistrovanému občanovi automaticky přijde SMS s kódem na dalších 500 COR. Radnice musí Vaší registraci schválit. Abyste stihli vyčerpat finanční prostředky, doporučujeme registrovat nejpozději 3 pracovní dny před koncem etapy, kdy částka za předešlý měsíc propadne.
Kdo se může přihlásit:
Občané: podpora je určena pro děti ve věku 0-15 let s trvalým pobytem na území obce; příjemcem je rodič dítěte s trvalým pobytem na území obce
Obchodníci: spolky, provozovatelé kroužků, volnočasové organizace a obchodníci nabízející dětské potřeby s provozovnou na území statutárního města Prostějov; všechny nabízené služby musí být určeny pro děti.
Registrovaní obchodníci
U těchto obchodníků můžete uplatnit platbu correnty. Podívejte se na přehled obchodníků, kteří se zapojili.
Jak použít correnty
Platba correnty pomocí SMS v mobilním telefonu
-
Registrujte se přes webový registrační formulář nebo v místě fyzické registrace. Při registraci uvedete číslo vašeho mobilního telefonu. Součástí registrace je uzavření darovací smlouvy.
-
Po úspěšné registraci si budete moci vaši darovací smlouvu stáhnout ve formátu PDF. V případě fyzické registrace ji můžete získat v tištěné podobě.
-
Následně obdržíte SMS s unikátním kódem pro první platbu.
-
Ze seznamu registrovaných obchodníků si vyberete, u koho correnty chcete uplatnit.
-
Při placení sdělíte, že chcete platit correnty a nahlásíte váš unikátní kód ze SMS.
-
Obchodník pomocí SMS nebo webového rozhraní Corrency odešle váš kód a hodnotu nákupu a sdělí vám, jakou částku máte na místě doplatit.
-
Na část nákupu ve výši např. 50 % (dle spoluúčasti v projektu) se uplatní vaše correnty. Zbytek doplatíte v hotovosti nebo kartou. V případě posledního nákupu je možno uplatnit correnty jen do výše vašeho zůstatku.
-
Pokud nevyčerpáte všechny correnty, přijde vám nová SMS s novým kódem a informací o zůstatku, který můžete uplatnit při příštím nákupu.
-
Pakliže correnty vyčerpáte, obdržíte SMS s informací o nulovém correntovém zůstatku.
Platba correnty pomocí občanského průkazu
-
Registrujte se přes webový registrační formulář nebo v místě fyzické registrace. Při registraci nemusíte uvádět číslo vašeho mobilního telefonu. Součástí registrace je uzavření darovací smlouvy.
-
Po úspěšné registraci si budete moci vaši darovací smlouvu stáhnout ve formátu PDF. V případě fyzické registrace ji můžete získat v tištěné podobě.
-
Ze seznamu registrovaných obchodníků si vyberete, u koho correnty chcete uplatnit.
-
Při placení sdělíte, že chcete platit correnty a nahlásíte číslo vašeho občanského průkazu.
-
Obchodník pomocí SMS nebo webového rozhraní Corrency odešle vaše číslo občanského průkazu a hodnotu nákupu a sdělí vám, jakou částku máte na místě doplatit.
-
Na část nákupu ve výši např. 50 % (dle spoluúčasti v projektu) se uplatní vaše correnty. Zbytek doplatíte v hotovosti nebo kartou. V případě posledního nákupu je možno uplatnit correnty jen do výše vašeho zůstatku.
-
Pokud correnty nevyčerpáte v celé výši, můžete je uplatnit při dalším nákupu. Na váš zůstatek se můžete zeptat obchodníka.
Jak Corrency funguje z pohledu obchodníka
-
Registrujte se přes webový registrační formulář.
-
Uzavřete elektronicky smlouvu o proplácení correntů.
-
Získáte informační balíček (tzv. Starter Kit), jak platby correntem přijímat.
-
Jste evidováni v seznamu obchodníků, u kterých lze correnty uplatnit.
-
Označíte svou provozovnu nálepkou Corrency.
-
Přijímáte platby correnty odesláním SMS z mobilního telefonu, který jste si registrovali, nebo pomocí webového rozhraní Corrency.
-
Systém Corrency vás obratem informuje, jakou částku má zákazník na místě doplatit v hotovosti nebo kartou.
-
Na konci dne obdržíte e-mailem vyúčtování za platby correntem.
-
Adekvátní částku v korunách obdržíte na svůj účet v bance následující pracovní den.
Občan se ptá
Jak se mohou registrovat občané?
Registrovat se můžete na webovém formuláři na stránce subdomény, která je přizpůsobena projektu ve vašem městě. Stránka subdomény je složena ze spojení názvu "vaseobec.corrency.cz" (např.: Praha1.corrency.cz, Praha18.corrency.cz, Praha14.corrency.cz, Slezska.corrency.cz,...).
Jak a kde může občan correnty uplatnit?
Seznam obchodníků, kteří přijímají platbu correnty, je po dobu projektu na webu www.corrency.cz ve vašem výběru města. Písemný seznam je k dispozici v Infocentru vašeho města a na podatelně radnice. Zapojení obchodníci jsou označeni logem Corrency na vstupních dveřích. Před zaplacením nákupu občan nahlásí, že chce uplatnit correnty. Při platbě obchodník požádá, aby mu občan sdělil číslo občanského průkazu anebo jednorázový kód zaslaný v SMS. Obchodník odešle do systému Corrency informaci o výši nákupu spolu s číslem občanského průkazu či kódem a obratem obdrží informaci, kolik zbývá doplatit v Kč a jaký je občanův correntový zůstatek. Pakliže občan do systému Corrency zadal své telefonní číslo, odešleme mu SMS s novým zůstatkem, včetně nového jednorázového kódu pro další nákup.
Jak Corrency pomáhá?
Cílem Corrency je, aby obchody fungovaly i při zvyšování cen a občané vydávali své prostředky především za nákupy, které prospívají místní ekonomice. Radnice vybere oblasti podnikání a obchodu, které by potřebovala podpořit. Od prodeje pečiva, obědů v restauracích, stříhání vlasů až po prodej vstupenek na kulturní představení. A nabídne občanům correnty. Oběživo se tak vrátí do místní ekonomiky, díky spoluúčasti se finanční prostředky zdvojnásobí, omezí se krach obchodníků, sníží se nezaměstnanost a posílí se občanská sounáležitost.
Jak lze platit necorrentovou část platby?
Záleží na obchodníkovi, zda přijímá platby kartou, stravenkami nebo jen v hotovosti. Systém Corrency umožňuje doplatit podíl jakýmkoliv z uvedených způsobů.
Jak zjistit stav svého correntového zůstatku?
Zašlete SMS ve tvaru ZUSTATEK na číslo: 736 370 158, obratem mu přijde SMS s aktuálním correntovým zůstatkem a jednorázovým kódem.
Jak postupovat při ztrátě SMS s jednorázovým kódem?
Při nákupu se prokáže číslem občanského průkazu. Po nákupu mu přijde nová SMS s aktuálním correntovým zůstatkem a novým jednorázovým kódem pro další nákup. Nebo občan zašle SMS ve tvaru ZUSTATEK na číslo: 736 370 158, obratem mu přijde SMS s aktuálním correntovým zůstatkem a jednorázovým kódem.
Musí se uplatnit všechny correnty najednou?
Nikoliv. Correnty je možné rozložit do více nákupů po celou dobu trvání projektu. Nelze však uplatnit více correntů, než bylo přiděleno. Correnty také není možné uplatnit poté, co jim vypršela platnost.
Jak postupovat při neúspěšné registraci občana?
Nejprve zkontrolujte správné vyplnění registračního formuláře, nejčastější důvod tohoto problému je v překlepu či špatné adrese. Nezkoušejte se opakovaně zaregistrovat, systém nepřijme podruhé stejný občanský průkaz. Kontaktujte nás na "podpora@corrency.cz" a my s vámi registraci dokončíme.
Jaké musím splnit podmínky pro získání correntů?
Podmínky nastavuje vždy radnice dle jejich rozvahy, jedinou podmínkou je trvalé bydliště v obci, jinak není možné se zapojit a registrace nebude úspěšná. Stačí mít platný občanský průkaz a vyplnit jednoduchý elektronický formulář. Registrovat se můžete na webovém formuláři na stránce subdomény, která je přizpůsobena projektu ve vašem městě. Stránka subdomény je složena ze spojení názvu "vaseobec.corrency.cz" (např.: Praha1.corrency.cz, Praha18.corrency.cz, Praha14.corrency.cz, Slezska.corrency.cz,...). Před uložením formuláře je nutné prostudovat Všeobecné obchodní podmínky a informace o tom, jak zacházíme s osobními údaji. Bez souhlasu s oběma dokumenty není umožněno se do Corrency přihlásit. Úspěšná registrace je obratem potvrzena přímo na webu, případně v SMS.
Jak si přidat svůj telefon dodatečně v průběhu projektu?
Pokud si občan telefonní číslo při registraci nezadal, je možné jej kdykoli v průběhu trvání projektu přidat. Stačí zaslat SMS ve tvaru REGISTRACE a ČÍSLO JEHO OBČANSKÉHO PRŮKAZU (např. REGISTRACE 123456789) na číslo 736 370 158. Požadavek na přidání telefonního čísla je nutné zaslat z telefonního čísla, které chtěl občan přidat. Chytrý mobilní telefon není nutný.
Jaký důvod má zadávání telefonního čísla při registraci?
Doporučujeme při registraci zadat mobilní telefon. Po každém nákupu na něj zasíláme SMS se zůstatkem correntů a jednorázový kód, který nahlásíte obchodníkovi při dalším nákupu. Pokud telefonní číslo nezadáte, prokážete se při nákupu svým občanským průkazem a correntový zůstatek vám na vyžádání sdělí obchodník.
Jak reklamovat zboží/službu placenou correnty?
V případě, že budete chtít reklamovat zboží nebo službu, na které jste uplatnili correnty, vyřídíte reklamaci běžným způsobem. Obchodník vám vrátí částku, kterou jste dopláceli v Kč nebo kartou. Pokud ve vaší lokalitě stále běží projekt, correnty se vám připíší opět na váš correntový účet. V případě, že byl projekt ukončen, částka odpovídající correntům bude vrácena na účet radnice.
Jak postupovat při nedostatečném zůstatku na correntovém účtu?
Má-li občan zaplatit ze svého např. 50 Kč a 50 COR, ale zůstatek na jeho correntovém účtu je menší, např. pouze 30 COR, má občan dvě možnosti. Buď uplatní 30 COR a doplatek se poměrně zvýší na 70 Kč, anebo nákup odmítne. V tomto případě obchodník platbu stornuje a zbylých 30 COR může občan uplatnit kdykoliv po dobu jejich platnosti u kteréhokoliv obchodníka zapojeného do Corrency.
Jak postupovat s neuplatněnými correnty?
Correnty, které občané neuplatní, se po uplynutí stanovené lhůty zneplatní a ve formě Kč se vrátí zpět na účet radnice. Není možné je vyplácet v hotovosti.
Obchodník se ptá
Jak probíhá přijetí platby v correntech?
Při platbě se občan prokáže svým občanským průkazem nebo jednorázovým kódem pro nákup, který dostal ve formě SMS na svůj telefon. Obchodník poté odešle SMS ve tvaru ČÍSLO OBČANSKÉHO PRŮKAZU či JEDNORÁZOVÝ SMS KÓD PRO NÁKUP a CELKOVÁ ČÁSTKA NÁKUPU V KČ (např. 123456789 200) do systému Corrency na číslo 736 370 158. Systém mu obratem vrátí SMS s částkou, kterou má občan doplatit ze svého, a s jeho aktuálním correntovým zůstatkem. Občan rovněž obdrží od systému Corrency SMS se zůstatkem correntů a jednorázovým kódem pro další platbu. Návod na průběh platby také najdete ve FORMĚ VIDEA.
Další možností je zadání platby přes webovou stránku transakce.corrency.cz. Pro přihlášení potřebuje obchodník heslo, které získá zasláním SMS ze svého telefonního čísla zadaného při registraci ve tvaru HESLO na číslo 736 370 158. Heslem se přihlásí do formuláře pro zadání platby, do kterého stačí dopsat číslo občanského průkazu nebo jednorázový kód, celkovou částku a odeslat. Corrency systém jej ve webové aplikaci obratem informuje stejně jako v případě SMS.
Jak jsou obchodníkovi correnty propláceny?
Provozovatel Corrency obchodníkovi nejpozději následující pracovní den souhrnně doplatí na jeho bankovní účet zadaný při registraci částku v Kč odpovídající correntům, které u něj občané uplatnili při platbě za zboží či služby. Zároveň mu na kontaktní e-mail přijde soupis tržeb pro účetní kontrolu.
Jak se mohou do Corrency zapojit obchodníci?
Podstatné je, aby byl obchodník právnickou či fyzickou podnikající osobou s provozovnou v místě, kde projekt běží. Zároveň musí naplňovat veškeré podmínky dané emise. Registrovat se můžete na webovém formuláři na stránce subdomény, která je přizpůsobena projektu ve vašem městě. Stránka subdomény je složena ze spojení názvu "vaseobec.corrency.cz" (např.: Praha1.corrency.cz, Praha18.corrency.cz, Praha14.corrency.cz, Slezska.corrency.cz,...). Poté, co je formulář pečlivě vyplněn a odeslán, je jim do e-mailu, který zadali do formuláře, zaslán návrh Smlouvy o proplácení correntů a Dohoda o předávání osobních údajů. Oba dokumenty je nutné prostudovat a odsouhlasit. Odsouhlasení je možné tak, že kliknou na link, který je součástí e-mailu. Bez tohoto souhlasu není možné se do Corrency zapojit. Link k odsouhlasení je platný 14 dní. Úspěšná registraci je ihned potvrzena přímo na webu.
Jak může obchodník zaregistrovat víc telefonních čísel pro zadávání plateb v correntech?
Telefonní čísla můžou obchodníci přidávat a odebírat kdykoliv po dobu trvání projektu pomocí SMS. Nové telefonní číslo pro zadávání plateb je možné přidat zasláním SMS ve tvaru TELEFON a TELEFONNÍ ČÍSLO, KTERÉ CHCETE REGISTROVAT (např. TELEFON 608123456) na 736 370 158. Zrušit telefonní číslo je možné zasláním SMS ve tvaru ZRUŠIT a TELEFONNÍ ČÍSLO, KTERÉ CHCĚJÍ ZRUŠIT (např. ZRUŠIT 777123456) na totéž číslo 736 370 158. Je však nutné, aby oba změnové požadavky byly zaslány z telefonního čísla, které obchodník zadal při registraci do Corrency. V opačném případě nebude možné požadovanou změnu provést.
Jak postupovat při neschválené platbě?
Pokud systém Corrency platbu po odeslání neschválil, zároveň obchodníka informoval, proč tomu tak bylo. Obvykle za tím je jeden z těchto důvodů: na Correntovém účtu občana je nedostatečný zůstatek → platbu nelze uskutečnit, občanský průkaz je propadlý či jinak neplatný → platbu nelze uskutečnit, číslo občanského průkazu nebo kód jsou chybné → zadat platbu znovu a správně, platnost correntů vypršela → platbu nelze uskutečnit, systém nezná obchodníkovo telefonní číslo → platbu nelze uskutečnit, číslo je nutné registrovat podle návodu pro přidání telefonního čísla výše, chyba systému Corrency → nutné zadat platbu znovu.
Jak postupovat v případě odmítnutí úhrady platby ze strany občana?
Občan může odmítnout platbu uhradit, např. z důvodu vyššího doplatku v Kč kvůli nedostatečnému correntovému zůstatku, či z jiného důvodu. Pakliže již byla platba systémem Corrency schválena, je možné ji stornovat tlačítkem “storno” ve webové aplikaci anebo zasláním SMS ve tvaru STORNO na číslo 736 370 158. Stornovat jde vždy jen poslední platbu nejpozději do 10 minut od odeslání do systému Corrency.
Jak může obchodník zjistit své heslo pro přihlášení do webové aplikace?
Obchodník zašle z čísla, které uvedl v registračním formuláři, SMS ve tvaru HESLO na číslo 736 370 158, obratel mu přijde SMS zpráva s heslem pro přihlášení do webové aplikace.
Jak obchodník zadává platbu correnty do své pokladny?
Záleží na nastavení jeho pokladního zařízení. Nejobvykleji se platba correnty zadává jako platba “jiným platebním prostředkem”. Např. ve Storyous si lze vytvářet libovolné typy plateb, je možné si tak vytvořit “corrent”. Pak stačí zadat platbu correnty, Storyous tuto platbu zaeviduje, a všechny transakce correnty jsou dohledatelné. Návod pro zadání nového typu platby je k dispozici na webu Storyous. Je také možnost obrátit na bezplatnou telefonní linku Storyous na čísle 602 405 047, kde s nastavením nového typu platby pomohou.
Jak postupovat při reklamaci zboží/služeb?
V případě, že u vás bude zákazník reklamovat zboží nebo službu, na které uplatnil correnty, je nutno vyplnit reklamační formulář umístěný na webu reklamace.corrency.cz a postupovat v souladu s pokyny a údaji uvedenými v tomto reklamačním formuláři. Pokud zákazníkovi vznikne nárok na vrácení zboží, vrátíte mu pouze částku, kterou za zboží doplatil hotově nebo kartou. Druhou část platby odpovídající correntům pošlete zpět na účet Corrency. Pokud stále běží projekt, občanovi se vrátí correnty na jeho correntový účet. Pokud je projekt již ukončen, částka odpovídající correntům bude provozovatelem vrácena v Kč na účet radnice.
Obecné
Co je corrent?
Corrent je platební jednotka s nastavitelnou směnitelností vydaná systémem Corrency v digitální podobě pod zkratkou „COR“ v poměru 1 Kč = 1 corrent. Z finančního daru občanům v korunách je v elektronickém formátu vygenerováno stejné množství correntů, které se mezi občany rozdělí.
Jakým způsobem bude probíhat platba u obchodníka?
Občan přijde k registrovanému obchodníkovi a řekne, že chce za služby či zboží zaplatit pomocí correntů. Poté obchodníkovi sdělí unikátní kód pro platbu ze SMS nebo číslo svého občanského průkazu. Obchodník odešle tento kód/číslo občanského průkazu spolu s celkovou sumou za nákup pomocí SMS nebo webového rozhraní Corrency. Zpět získá informaci, kolik má občan doplatit na místě v hotovosti nebo kartou. Část nákupu zaplacenou correnty dostane obchodník proplacenou následující pracovní den na svůj účet v bance.
Co je to nastavitelnost correntů?
Corrent má několik parametrů, které podle svého uvážení nastavuje poskytovatel finanční podpory (např. obec). - omezená platnost (např. 3 měsíce) - lokalita (např. městská část, konkrétní obec či jinak definovaná lokalita) - spoluúčast (např. 50 %) - oblast využití (např. jídlo, kultura, zdraví atd.)
Kdo systém Corrency již podpořil?
Corrency podpořilo Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO ČR). Záštitu mu udělila Hospodářská komora ČR, Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) a odbor hlavního architekta eGovernmentu Ministerstva vnitra ČR. Velkou podporou je i to, že se pilotní projekt rozhodl uvést v život starosta František Lukl a rada města Kyjova, se kterým systém Corrency podepsal memorandum o spolupráci na pilotním projektu. Úspěšně byl projekt vyhodnocen i na Praze 1 a Praze 18. Dále vyhodnocení na vypořádání plateb od České spořitelny: “Spolupráce s Corrency proběhla za Českou spořitelnu hladce a bez problémů. Vítáme aktivity na podporu místního podnikání a lokálních komunit. Děkujeme za spolupráci a jsme připraveni na další projekty, které podpoří lepší život našich občanů, neboť spolu jsme #silnější.”
Jak funguje nastavení correntů v praxi?
Například Kyjovská radnice se rozhodla podpořit své občany 400 correnty, které mohli utratit během trvání projektu u místních kulturních institucí, obchodníků a poskytovatelů služeb. Projekt nejdříve trval jeden měsíc celkem z dvou měsíců od 26. 4. do 25. 5. 2021, po dohodě s Kyjovskou radnicí byl prodloužen o další měsíc do 24. 6 2021. Spoluúčast občana byla stanovená na 50 %, což znamená, že nákup zboží či služeb v hodnotě např. 200 Kč uhradil 100 COR a 100 Kč ze svého. Correnty občan získal, pokud splnil podmínky stanovené radnicí, což bylo trvalé bydliště v Kyjově a věk alespoň 18 let, a do Corrency se zaregistroval. Correnty bylo možné uplatnit pouze u obchodníků, kteří se do systému přihlásili. Jejich seznam byl po dobu projektu k dispozici na webu kyjov.corrency.cz, na FB Corrency, v kyjovském Infocentru a na vývěsce a podatelně kyjovské radnice. Provozovny byly označené logem Corrency.